Jom Klik

Maher Zain - Insha Allah | Insya Allah | ماهر زين - إن شاء الله

Posted by umiezul Labels:



balqis unic

Posted by umiezul Labels:



Dapat Award Lagi

Posted by umiezul Labels:

Selamat pagi kengkawan semua....Mood yg ok pagi nie....
Umi kali kedua dapat awards..Kali ini umi dapat dari


1. Berikan nickname untuk saya .
 Umi berikan nickname kepada cik ruby ialah cik manis...senyuman yg 
sangat manis...

2. Ucapan untuk pemberi  award ini .
Terima kasih Cik Ruby kerana beri award kt umie....Nnti kalo ada award lagi 
bagi ler kt umie sama k..
3. Berikan 6 fav artis/singer/group yang korang minat .

1. maher zain
2. ct nurhaliza
3. shahir af8
4. wali bank
5. unic
6. inteam

4. Tag award nie kepada 10 orang blogger/follower .


P/S: umie nk ucap lagi sekali kepada pemberi award...terima 
kasih banyak2....







Lawak Tengah Hari Edisi 1

Posted by umiezul Labels:

Kastam dan penyeludup

Ajoi yang baru menjadi kastam di Tambak Johor menahan seorang pemuda (Sumardi) yang menaiki motor kerana gaya pemuda tu lain macam gayanya semasa melaluinya.

Ajoi: Oppss berhenti!

Sumardi : Ya Encik..

Ajoi: Apa yang ko bawak dalam beg tu?

Sumardi: Takde pape encik..

Ajoi: Bukak!

Sumardi: Okies…

Ajoi: Ni aper ni? (ada beberapa biji batu)

Sumardi: Batu encik…

Ajoi: Hmmm batu jer? Sambil membelek-belek batu tu..kemudian dia cuba gigit. Aduh! memang batu!
ok jalan…

Keesokan harinya, Ajoi melihat Sumardi lalu lagi dan dia tahan lagi..

Ajoi: Buka beg awak!

Sumardi: Okies…

Ajoi: Hmm batu lagik… ok jalan…

Begitulah selanjutnya setiap hari Sumardi lalu naik motor dan kalau Ajoi check begnya cuma ada batu kerikil..dan mereka sudah berkawan dan selalu pergi ngeteh (minum2) bersama.

Setelah 30 tahun, Ajoi pun pencen, begitu juga Sumardi dah tua dan tak masuk Singapore lagi. Satu hari mereka melepak pekena kopitiam di restoran Chamek.

Ajoi: Wak, aku pun dah pencen, ko pun aku tengok dah kaya , baik ko berterus terang dengan aku ko dulu ko sebenarnya hari-hari seludup batu kan?

Sumardi: Heheh memang sebenarnya aku hari-hari seludup sampai jadi kaya tapi bukan seludup batu la Joi.
Ajoi: Abis ko seludup aper?

Sumardi: Hmmm oleh sebab ko pun dah pencen, aku bagitau juga la… sebenarnya aku seludup…

:
:
:
MOTOR…!